Fizykoterapia

Fizykoterapia jest jedną z dziedzin fizjoterapii, która wykorzystuje działanie czynników fizycznych w celach leczniczych. Zabiegi fizykoterapeutyczne dzielimy na elektroterapię, magnetoterapię, światłolecznictwo, leczenie ciepłem,  zimne (krioterapia), laseroterapię i hydroterapię. Stosowane są miejscowo lub ogólnie.

Na czym polega fizykoterapia?

Co to jest fizykoterapia? Jej główne działanie jest przeciwbólowe, przeciwobrzękowe oraz przeciwzapalne. Do zabiegów kwalifikuje fizjoterapeuta lub lekarz biorąc pod uwagę wszystkie wskazania oraz przeciwskazania. Obecnie na rynku jest dostępny   nowoczesny sprzęt medyczny , a producenci poszukują rozwiązań bezpiecznych oraz wygodnych dla pacjenta oraz fizjoterapeuty wykonującego zabieg.

W naszej placówce znajdziecie Państwo pełną gamę zabiegów fizykoterapeutycznych. Zabiegi wykonywane są w ramach umowy NFZ oraz komercyjnie.

ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Laser wysokoenergetyczny oraz biostymulacyjny z modułami wysokoenergetycznymi 808/980 nm. Laser wysokoenergetyczny wykazuje bardzo silne działanie na tkankę, dzięki czemu trafnie dociera do ogniska bólu. Urządzenie umożliwia podjęcie leczenia, które przebiega stosunkowo szybko, nieinwazyjnie i skutecznie. Leczone są nie tylko objawy, ale przede wszystkim przyczyny dolegliwości. Metoda ta nie wiąże się z żadnymi skutkami ubocznymi. Laser wysokoenergetyczny emituje spójne i monochromatyczne światło laserowe, które dociera do skóry i wywołuje w tkance falę fotomechaniczną. Działa przy tym pobudzająco na wolne zakończenia nerwowe i inne receptory bólu. W rezultacie pacjent odczuwa niemal natychmiastową ulgę. Dodatkowo laser przyczynia się do pobudzenia działania układu krwionośnego i limfatycznego, sprzyja szybszemu gojeniu się ran i leczeniu urazów. Przynosi pozytywne leczenie w terapii bólu przewlekłego i ostrego.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Radialna Fala Uderzeniowa (RSWT) Terapia radialną falą uderzeniową, to jedna z najbardziej efektywnych metod leczenia dolegliwości bólowych, schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego oraz profesjonalnych zabiegów z zakresu medycyny estetycznej (dedykowany transmiter). Terapia falą uderzeniową, to szybki i bezinwazyjny sposób na wyeliminowanie dokuczliwego bólu. Pozytywne efekty leczenia pacjenci odczuwają już po serii 3-4 zabiegów z zachowaniem tygodniowej przerwy. Czas trwania zabiegu wynosi jedynie około 10 minut.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Presoterapia Presoterapia to inaczej masaż pneumatyczny bądź kompresyjny. Polega on na wywieraniu kontrolowanego ucisku na ciało za pomocą specjalnych mankietów ze sprężonym powietrzem. Dzięki takiej stymulacji naczyń limfatycznych oraz krwionośnych poprawia się cyrkulacja płynów ustrojowych, co wpływa na przyspieszenie metabolizmu
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Krioterapia Krioterapia (kriostymulacja) jest to zabieg polegający na krótkotrwałym działaniu strumienia par ciekłego azotu o temperaturze ok. -140ºC na powierzchnię ciała w czasie od 1 do 5 minut.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Ultradżwięki Ultradźwięki to drgania o charakterze mechanicznym, w efekcie czego zabieg fizykoterapii z ich zastosowaniem ma charakter mechanoterapii. Częstotliwości wykorzystywane do zabiegów to najczęściej 1 Mhz lub 3 Mhz.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Fonoforeza Fonoforeza (też: ultrafonoforeza) to bezbolesny zabieg, który wykorzystuje fale ultradźwiękowe do wprowadzania substancji czynnych przez skórę w głąb tkanek, dzięki czemu leki działają skuteczniej. Fonoforeza działa przeciwzapalnie, wspiera regenerację uszkodzonych struktur i zmniejsza dolegliwości bólowe.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Magnetoterapia Pole magnetyczne stosowane w fizykoterapii jest rodzajem energii wytwarzanej przez działanie magnesów oraz specjalnych urządzeń (impulsowe pole magnetyczne niskiej częstotliwości). Ze względu na właściwości zabiegu magnetoterapii, leczenie tego typu ma bardzo wiele zalet. Przykładem może być zwiększona przenikalność, sprzyjająca penetracji w głąb zmienionych chorobowo tkanek
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Prądy interferencyjne - Nemeca Prądy interferencyjne, czyli prądy średniej częstotliwości, często wykorzystywane są w zabiegach fizjoterapeutycznych. Prądy Nemeca, tak brzmi inna ich nazwa, cechują się głęboką penetracją tkanek, działają przeciwbólowo i przeciwobrzękowo. Jednocześnie nie wywołują niemal żadnych skutków ubocznych, zatem mogą być stosowane przez osoby w różnym wieku i z rozmaitymi schorzeniam.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Tens - przezskórna elektrostymulacja TENS, czyli przezskórna elektryczna stymulacja nerwów, to metoda niefarmakologicznego i nieinwazyjnego, a przez to pozbawionego wielu skutków ubocznych, leczenia dolegliwości bólowych. TENS znajduje zastosowanie w wielu stanach chorobowych, pourazowych i dysfunkcjach, którym towarzyszy ból.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Światłolecznictwo Promieniowanie podczerwone w fizykoterapii jest niewidzialnym promieniowaniem elektromagnetycznym o długości fali od 770 do 15 000 nm. W skrócie nazwa tego promieniowania brzmi „IR” od angielskiego słowa „infra-red”. Skóra ludzka absorbuje 70% promieniowania, pozostałe 30% zostaje przez nią odbite.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
HYDROTERAPIA- MASAŻ WIROWY Masaż wirowy to masaż przeprowadzany na kończynach górnych lub dolnych w specjalnych wannach, które różnią się od siebie kształtem oraz głębokością. Wanny do masażu wirowego wyposażone są w urządzenia o napędzie mechanicznym, które wprawiają wodę w ruch wirowy. Szybki ruch wirowy oddziałuje na skórę powierzchniowo z lekkim podrażnieniem oraz zwiększa jej przekrwienie. Kończyna poddana zabiegowi przeciwstawia się oporowi wiru wody poprzez napinanie mięśni - tym samym zwiększając przekrwienie kończyny. Temperatura wody wynosi od 37 – 38 stopni a sam zabieg trwa 15 minut. Masaż wirowy zalecany jest aby wykonać od 15 do 20 razy w serii codziennie lub dwa razy dziennie w zależności od stanu pacjenta. Zabieg jest łagodny i wykonywany bezboleśnie.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Terapuls Terapuls - to aparat wytwarzający impulsowe pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości. Krótki czas impulsu oraz optymalny czas przerwy między impulsami powoduje eliminację efektu termicznego który w wielu przypadkach może być niekorzystny.
ZOZ REH-MED SP. Z O.O.
Diatermia krórkofalowa DKF Diatermia krótkofalowa jest zabiegiem fizykoterapeutycznym, wykorzystującym działanie pola elektromagnetycznego wielkiej częstotliwości, ale o krótkich falach, wytworzonego w specjalnym aparacie, przy czym obwód elektryczny jest zamykany przez ciało chorego. Metoda ta polega na przepuszczeniu prądu przez okolice dotknięte schorzeniem i wywołaniu ciepła w chorych tkankach przez skupienie tam pola elektromagnetycznego. Moc i charakter prądu mogą być zmieniane, ale zawsze jest to prąd nieszkodliwy dla zdrowia Pacjenta. Efekt termiczny działania diatermii krótkofalowej jest wynikiem absorpcji fal elektromagnetycznych wielkiej częstotliwości przez organizm i zależy od właściwości elektrycznych poszczególnych tkane