Radialna Fala Uderzeniowa (RSWT)

Na czym polega terapia radialną falą uderzeniową?
Urządzenia do fali uderzeniowej pozwalają na generowanie impulsów, które umożliwiają penetrację tkanek przez falę uderzeniową o leczniczych właściwościach. Korzystając z odpowiednio dobranego transmitera fal, fizjoterapeuta może przeprowadzać terapię punktów spustowych (transmiter 10mm), większych stawów (transmiter 15mm), stymulować mięśnie (transmiter 20mm) lub wykonywać zabiegi pozwalające na redukcję cellulitu (transmiter 35mm).

Fala uderzeniowa rozchodzi się w tkankach promieniście, umożliwiając leczenie zarówno schorzeń zlokalizowanych powierzchniowo, jak i procesów patologicznych umiejscowionych w tkankach głębszych (transmiter tytanowy 15mm).
Podczas zabiegu pistolet urządzenia (aplikator) przekazuje średnio 4 tysiące uderzeń, w zależności od rodzaju schorzenia.

W jaki sposób terapia falą uderzeniową pomaga pacjentom?
Zastosowanie fali uderzeniowej pozwala na stymulowanie wybranych obszarów ciała, a także w przypadku urządzeń wytwarzających ciśnienie kompresora powyżej 3.5 bar, terapię jednostek chorobowych, w których występuje przewlekły proces zwapnienia.
Przykładem zmiany zwyrodnieniowej, w której leczeniu fala uderzeniowa przynosi znakomite rezultaty, jest tzw. „ostroga piętowa”. Terapia falą uderzeniową pozwala na leczenie przewlekłego bólu i dyskomfortu związanego ze zwyrodnieniami i stanami zapalnymi ścięgien, mięśni, kości, torebek stawowych czy więzadeł. Jej szczególne właściwości są wykorzystywane do leczenia kontuzji u sportowców. Fala uderzeniowa, poprzez hiperstymulację zakończeń nerwowych i błon komórkowych, blokuje sygnały bólowe, co umożliwia całkowite wyeliminowanie bólu.
Pozytywne efekty terapii pozwalają na odstawienie leków przeciwbólowych, a także niejednokrotnie uniknięcie konieczności przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego.

Zastosowanie terapii falą uderzeniową
Jakie schorzenia leczy?
Skuteczność terapii falą uderzeniową została potwierdzona klinicznie. Zabiegi terapeutyczne związane z penetracją tkanek przez falę uderzeniową przynoszą korzyści w postaci:

e wymaga zastosowania znieczulenia.lepszego ukrwienia tkanek

1. Zwiększenia mikrocyrkulacji i metabolizmu.
 2. Zmniejszonego napięcia mięśni – efekt relaksacyjny.
  3. Ddziałania przeciwzapalnego i przeciwbólowego – trwały efekt leczniczy.
  4. Regeneracji tkanek

5.  Redukcja blizn.

6.  Większa produkcja kolagenu.
  7. Dezintegracji zwapnień.

8. Bezinwazyjne leczenie chorób zwyrodnieniowych
Zazwyczaj już 3-4 zabiegi przeprowadzane w odstępie tygodnia pozwalają na osiągnięcie pożądanego efektu terapii. Co ważne, rezultaty lecznicze są długotrwałe, a sam zabieg nie wymaga zastosowania znieczulenia.
Terapia falą uderzeniową przynosi satysfakcjonujące efekty w leczeniu następujących schorzeń:

Zapalenie rozcięgna podeszwowego
Entezopatia nadkłykcia bocznego kości ramiennej – łokieć tenisisty/golfisty
Zespół bolesnego barku
Ból ścięgien rzepki – kolano skoczka
Stany zapalne i ból ścięgna Achillesa
Ostroga piętowa (dolna i górna)
Zespół mięśnia piszczelowego przedniego
Zmiany przeciążeniowo-zwyrodnieniowe
Napięcia mięśniowe, punkty spustowe (trigger points)
Zapalenie kaletki stawu biodrowego (krętarzowej)
Tendinopatie i uszkodzenie stożka rotatorów – zmiany chorobowe ścięgien
Przewlekłe entezopatie
Zespół tarcia biodrowo – piszczelowego

ZASTOSOWANIE FALI UDERZENIOWEJ W MEDYCYNIE ESTETYCZNEJ.
Zróżnicowane efekty zalezą od rodzaju zastosowanego aplikatora i odpowiedniego programu :
• redukcji cellulitu,
• wygładzenia blizn i nierówności skórnych,
• wygładzenia rozstępów,
• ujędrnienia skóry,
• wyrównania nieregularności tkanek po liposukcji,
• redukcji obrzęków tłuszczowych.

Metodyka zabiegu : zabieg wykonujemy co 3-4 dzień  w serii od 6 do 10  zabiegów.

ZOZ REH-MED SP. Z O.O.ZOZ REH-MED SP. Z O.O.