Kinezyterapia indywidualna

Kinezyterapia  indywidualna jest kompleksowym działaniem, skupionym na potrzebach i dolegliwościach pacjenta. Umożliwia jak najszybsze odzyskanie pełnej sprawności fizycznej i psychicznej, a w konsekwencji – powrót do aktywności zawodowej, sportowej i optymalnego, codziennego funkcjonowania.

Terapia indywidualna – precyzyjna odpowiedź na potrzeby pacjenta.

W naszym Centrum prowadząc terapię indywidualną, staramy się jak najlepiej dopasować proponowane metody do problemów zdrowotnych, występujących u pacjenta: prowadzimy dokładny wywiad i diagnostykę, określając cel i metody terapii,     wdrażamy leczenie, biorąc pod uwagę sugestie i samopoczucie pacjenta po poszczególnych zabiegach,    kontynuujemy pracę metodami umożliwiającymi osiągnięcie obranego celu,    proponujemy ćwiczenia do wykonywania w domu, które wzmocnią efekt terapii indywidualnej.

Swoje działania opieramy na ścisłej współpracy i porozumieniu z pacjentem, dbając o jego komfort psychiczny i fizyczny, a zarazem dążąc do jak najlepszych efektów terapii.

Metody stosowane w terapii indywidualnej:

REH-MED Żagań | Terapia manualna
Terapia manualna W naszej placówce stosujemy manualną ortopedyczną terapię wg. Kaltenborna – Evjentha. Fizjoterapeuci naszej placówki są certyfikowanymi, międzynarodowymi terapeutami tej metody. Terapia Kaltenborna – Evjentha stanowi obecnie jeden z najbardziej popularnych na całym świecie systemów leczenia, fizjoterapii i rehabilitacji. Oczywiście wykonywać go mogą jedynie fizjoterapeuci , którzy przejdą specjalistyczne minimum 3 letnie szkolenie w tym kierunku. Terapia składa się z kilku elementów. Pierwszym jest diagnostyka – poprzez specjalistyczne testy manualne fizjoterapeuta może precyzyjnie określić, czy źródłem bólu w konkretnej partii ciała jest zmieniony chorobowo staw, uciśnięty nerw czy też za mocno napięty mięsień. Pozwala to na dobór najlepszej metody terapii.
REH-MED Żagań | Fizjoterapia metodą PNF
Fizjoterapia metodą PNF PNF jest skrótem i oznacza proprioceptywne nerwowo–mięśniowe torowanie, z ang. proprioceptive neuromuscular facilitation. Koncepcja PNF wykorzystuje działanie receptorów pozwalających znacznie przyspieszyć reakcję zwrotną pochodzącą z układu nerwowego: proprioceptywna – czyli stymulująca głównie receptory ruchu oraz pozycji ciała, nerwowo–mięśniowa – funkcjonuje z zaangażowaniem elementów wspólnych dla mięśni oraz układu nerwowego (synapsy, jednostki motoryczne, białka mięśniowe), torowanie (ułatwianie, facylitacja) – ma wzbudzać motywację pacjenta i jest oparta o procesy nauczania motorycznego – tzw. motor learningu, torując nowe możliwości funkcjonalne.
REH-MED Żagań | Fizjoterapia metodą McKenziego
Fizjoterapia metodą McKenziego Metoda McKenziego to mocno spopularyzowany sposób diagnostyczno–terapeutyczny w leczeniu bólu kręgosłupa szyjnego, piersiowego, lędźwiowego oraz stawów obwodowych. System został stworzony przez Nowozelandczyka, fizjoterapeutę Robina McKenzie’ego w latach 50. ubiegłego wieku. Głównym celem metody KcKenziego jest takie zaprogramowanie terapii, aby zmniejszyć ból, umożliwić jak najszybsze odzyskanie sprawności oraz uniknąć nawrotów epizodów bólowych. Ćwiczenia wg McKenziego są dedykowane osobom z dolegliwościami o podłożu mechanicznym, jak np. dyskopatia, obszerne publikacje naukowe udowadniają skuteczność takiego postępowania. W opinii specjalistów jest to jeden z najlepszych sposobów na pozbycie się bólu. Ćwiczenia na kręgosłup metodą McKenziego bezwarunkowo powinny być dobrane indywidualnie, w oparciu o wnikliwie sporządzony protokół badania składający się z wywiadu i badania klinicznego. Samodzielne dobieranie pozycji może poskutkować poważnym pogłębieniem się patologii kręgosłupa.
REH-MED Żagań | Pinopresura
Pinopresura Pinopresura jest zabiegiem o działaniu terapeutycznym, podczas którego wykorzystywane/uruchamiane są mechanizmy samoleczenia organizmu. Stanowi kompleksową terapię odruchową, która wykorzystuje specjalistyczne narzędzia. Jest to terapia dopasowana do indywidualnych potrzeb pacjenta. Typ leczenia i przebieg zabiegów jest zależny od osoby i rodzaju schorzenia. Pinopresura w Centum Fizjoterapii REH-MED. przeprowadzana jest przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy zrobią wszystko, aby pacjent wrócił jak najszybciej do pełnego zdrowia.
REH-MED Żagań | Terapia mięsniowo-powięziowych punktów spustowych
Terapia mięsniowo-powięziowych punktów spustowych

Czym są punkty spustowe?

Mięśniowo–powięziowe punkty spustowe to niewielkie, mocno wrażliwe obszary włókien mięśniowych. Można je stosunkowo łatwo odszukać palpacyjnie, są wyraźnie wyczuwalne jako niewielkie ziarenka, grudki, zgrubiałe pasma i stwardnienia. Punkty spustowe są przyczyną bólu patologicznego oraz często stanowią odpowiedź na pytanie, dlaczego bolą mięśnie. Z upływem czasu generowane przez nie napięcie obejmuje swoim zasięgiem cały mięsień. Cechą charakterystyczną jest ból rzutowany oraz promieniujący.

REH-MED Żagań | Kinesiotaping
Kinesiotaping

Jest to metoda plastrowania polegająca na naklejaniu specjalnej taśmy (o właściwościach elastycznych) na powierzchnię ciała. Kinesiotaping został opracowany przez dr Kenzo Kase, japońskiego chiropraktyka w latach 70 ubiegłego stulecia. Dr Kenzo Kase stworzył specjalną elastyczną taśmę – plaster dynamiczny stosowany w tej metodzie. Zasady stosowania kinesiotapingu oparte są na kinezjologii, czyli nauce zajmującej się ruchem ciała człowieka. Taping bywa określany wyrażeniem „plastry dla sportowców”. Zapewne wynika to z faktu, że jest bardzo często stosowany w medycynie sportowej.

REH-MED Żagań | Kompleksowa terapia przeciwobrzękowa
Kompleksowa terapia przeciwobrzękowa

Kompleksowa terapia przeciwobrzękowa (KTP), zwana również terapią przeciwzastoinową lub  udrażniającą, to obecnie najskuteczniejsza i najczęściej stosowana zachowawcza forma redukcji obrzęków, którą w latach 70. XX wieku opracował niemiecki terapeuta węgierskiego pochodzenia, prof. Michael Földi. Celem terapii jest znormalizowanie objętości i konsystencji obrzęku kończyny lub innej części ciała, zmniejszenie bolesności oraz zwiększenie zakresu ruchomości, a w konsekwencji – ogólna poprawa jakości życia pacjenta.

REH-MED Żagań | Flossing
Flossing

Flossing to metoda fizjoterapeutyczna, która opiera się na połączeniu ruchu (czynnego i biernego) z kompresją. Technika flossingu polega na owijaniu stawów i otaczających je tkanek specjalnymi gumowo–lateksowymi taśmami, dzięki takiemu uciskowi możliwa jest stymulacja i regeneracja mięśni oraz powięzi. Metoda flossingu sprawdza się przy urazach, kontuzjach, także u sportowców, bólach stawów, opuchliznach – flossing działa bowiem przeciwbólowo i przeciwobrzękowo.

REH-MED Żagań | Metoda FDM
Metoda FDM

Metoda FDM bazuje na założeniu, że odkształcenia (dystorsje) powięzi są główną przyczyną zaburzeń funkcji narządu ruchu. Kluczowym elementem diagnostycznym jest język ciała wyrażany przez sześć odkształceń powięziowych. Metodę FDM cechuje wysoka efektywność w leczeniu takich urazów jak m.in.:

• skręcenia,
  • zwichnięcia,
  • naderwania mięśni.

Znajduje ona zastosowanie w urazach sportowych oraz innych dolegliwościach ortopedycznych.

REH-MED Żagań | Zabiegi Skoliozy
Skoliozy - terapia profilaktyki i schorzeń kręgosłupa Zgodnie z kryteriami Scoliosis Research Society (SRS), skoliozą określamy skrzywienie, którego kąt odchylenia bocznego kręgosłupa oceniany według Cobba na zdjęciu RTG wynosi co najmniej 10°.Korekcja wad postawy ciała wymaga indywidualnie dobranej terapii. Określając cele postępowania terapeutycznego, należy wziąć pod uwagę wielkość skrzywienia oraz wiek kostny dziecka. Skolioza idiopatyczna - co to jest? Skolioza (SI) jest strukturalną deformacją kręgosłupa zachodząc
REH-MED Żagań | Szyna CMP
Szyna CMP Stosowanie szyny do biernego zginania kolana  i biodra  w wielu przypadkach można rozpocząć już na sali pooperacyjnej tego samego lub kolejnego dnia po zabiegu. Zależnie od przypadku, lekarz może zarekomendować ciągłą pracę z urządzeniem z przerwami na inne formy mobilizacji. Na tym etapie ćwiczenia zmniejszają obrzęki poprzez poprawę przepływu krwi i limfy w operowanych tkankach, co przyspiesza ich regenerację. Po otrzymaniu wypisu rehabilitację należy kontynuować w placówce fizjoterapii ambulatoryjnej. Częstotliwość treningu i czas trwania pojedynczej sesji powinien ustalić fizjoterapeuta. Ćwiczenia na szynie CPM można wykonywać nawet 2-3 razy dziennie, przy czym czas trwania jednej sesji wynosi od około 30 min do 1 godziny.. Cała terapia może potrwać kilka tygodni, jednak to, jak długo korzystać z szyny CMP oraz jaka powinna być intensywność ćwiczeń, pozostaje kwestią indywidualną. Pewne jest, że kończyny nie należy nadmiernie forsować. Zbyt szybkie zwiększenie zakresu wykonywanych ruchów czy wydłużenie czasu ćwiczeń bez wyraźnych wskazań specjalisty może spowodować pogorszenie stanu wyjściowego.